مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 02:352021-06-08اجتماعي

حفاری غیرمجاز معدن اندریان، بلای جان ساکنان منطقه / مدیریت ناصحیح؛ ریشه مشکلات معدن


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، استان آذربایجان شرقی یکی از 5 قطب معدنی کشور است.

ورزقان هم که بخش مهمی از جنگل های ارسباران این استان را در خود جا داده، - با وجودی که چنین منابعی می تواند موجب رونق و اشتغال در استان شود؛ اما چندسالی است که دغدغه مردم این منطقه و فعالان محیط زیست شده و دلیل آن هم روش برداشت طلا به روش سیانور است، که سلامتی کارگران و همچنین محیط زیست این منطقه را مورد تهدید جدی قرار داده است.

در ارتباط با بهره برداری غیر اصولی از این معدن طلا، نه تنها به معضلات آلوده کننده محیط و نابودی جنگل های قره داغ توجهی نشده، بلکه برخی مسئولین استانی فعالیت این معدن را عاری از هر گونه آلودگی هم اعلام کرده اند! معدن طلای اندریان در محدوده 120 هکتاری منطقه کوهستانی و صعب العبور، مشرف به روستا های اندریان ، آستارگان ، میوه رود ، قینر ، گونه گوره ، حاجیلار ، طرزم و گل آخور در محدوده جنگل های ارسباران دیزمار در فاصله 80 کیلومتری از مرکز ورزقان، و 35 کیلومتری از بخش خاروانا واقع شده است.

فعالیت های اکتشافی در محدوده معدن طلای اندریان از سال 1372 از سوی شرکت منطقه ای معادن آذربایجان آغاز شد و اکنون نیز شرکت معدنی زرین داغ آسترگان با همکاری و سرمایه گذاری شرکت پروژه زمین شناسی معدنی از کشور گرجستان با هدف استخراج سالیانه 1400 هزار تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاری غیرمجاز معدن اندریان، بلای جان ساکنان منطقه / مدیریت ناصحیح؛ ریشه مشکلات معدن

حفاری غیرمجاز معدن اندریان، بلای جان ساکنان منطقه / مدیریت ناصحیح؛ ریشه مشکلات معدن