مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 04:502021-06-09بين الملل

فردا خورشید می گیرد


به گفته مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران فردا پنج شنبه 20 خرداد ماه برخی از ناظران زمینی شاهد خورشیدگرفتگی از نوع حلقوی خواهند بود که در ایران قابل مشاهده نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به خورشیدگرفتگی و ماه گرفتگی ها در سال 1400، گفت: در سال جاری با دو ماه گرفتگی و 2 خورشید گرفتگی مواجه هستیم که متاسفانه هیچ کدام از آنها در کشورمان قابل مشاهده نیستند.

وی ادامه داد: 2 هفته پس از وقوع اولین ماه گرفتگی امسال در روز چهارشنبه 5 خرداد ماه جاری، در روز پنج شنبه 20 خرداد کسوف حلقوی رخ خواهد داد که در شرق کشور روسیه ، غرب گریلند و در کشور کانادا به شکل حلقوی قابل رصد است.

به گفته مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران، این رویداد در شمال کشور امریکا، قاره اروپا و بیشتر مناطق روسیه و اقیانوس آرام به صورت جزیی دیده خواهد شد.

جزییات کسوف 20 خرداد عتیقی، زمان اوج کسوف 20 خرداد 1400 را در ساعت 10 و 42 دقیقه به وقت جهانی ذکر کرد و یادآور شد: در ساعت 15 و 23 دقیقه همین روز (به وقت ایران) ماه به وضعیت ماه نو در خواهد آمد و دوره 29.

5 شبانه روزه خود را به گرد زمین کامل می کند.

وی اضافه کرد: این خورشیدگرفتگی که بیشتر مناطق شمالی کره زمین را شامل می شود، متعلق به ساروس (دوره) 147 است و بیست و سومین کسوف از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فردا خورشید می گیرد

فردا خورشید می گیرد