مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 07:002021-06-09پزشكي

نقش بیماری تیرویید در بروز اختلال بینایی/سهم پرکاری تیرویید


20 درصد بیماران دچار کم کاری و پرکاری تیرویید، مبتلا به عوارض چشمی هستند.

- ، علی صادقی طاری در حاشیه چهارمین همایش چشم پزشکی بهاره، افزود: بیماری چشمی مربوط به تیرویید یک بیماری آزاردهنده است که متاسفانه ممکن است منجر به کاهش بینایی و حتی در موارد اندکی منجر به نابینایی کامل شود وی، علائم این بیماری را قرمزی ملتحمه، تورم پلک ها به ویژه در صبحگاه، درد در کاسه چشم، خشکی چشم و به همراه آن احساس سوزش چشم و خارش و احساس جسم خارجی در چشم عنوان کرد و گفت: این علایم ممکن است پابرجا نمانند و نهایتاً منجر به جلو آمدگی چشم، دو بینی و صدمه بینایی و زخم قرنیه بعلت جلو آمدگی چشم شود.

صادقی طاری گفت: گاهی تنها علامت در شروع بیماری درد در کاسه چشم است و همچنین در بسیاری از بیماران یک یا دو پلک بالایی به سمت بالا کشیده میشوند که این علامت تقریباً علامت اختصاصی بیماری چشمی در اختلال تیرویید است.

عضو هیئت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: 80 درصد این علائم در پرکاری تیرویید و 15 درصد در افرادی که کم کاری تیرویید دارند و 5 درصد در افرادی است که تست های تیروییدی آنها نرمال است، دیده می شود.

وی گفت: البته منظور از نرمال بودن آزمایش ها، آزمایش های روزمره است و گرنه در آزمایش هایی که با تست های سرولوژی انجام می شود، تعداد بیشتری از این بیماری پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش بیماری تیرویید در بروز اختلال بینایی/سهم پرکاری تیرویید

نقش بیماری تیرویید در بروز اختلال بینایی/سهم پرکاری تیرویید