مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 07:252021-06-09اقتصادي

اگر از صنعت خودرو حمایت نشود، به عاقبت صنعت نساجی دچار می شود


مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو ایدرو گفت: فراموش نکنیم باید از صنعت خودروسازی حمایت شود اگرنه نتیجه ای جز عاقبت صنعت نساجی ندارد.

- ، محمدرضا شیخ عطار در نشست ملی مطالبه گران صنعت خودرو در قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله العظم، اظهار داشت: خودروسازی صنعت کوچکی نیست ولی می توان با همین توان داخلی و حمایت از ظرفیت نخبه رشد چشمگیری در صنعت خودرو داشته باشیم.

مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو سازمان گسترش و نوسازی (ایدرو) افزود: خودرو تنها بنگاه صنعتی کشور نیست و کانون های دیگری مانند پلیمر و فلزات و … دارد و این صنعت کمترین مواهب را از رانت دولتی دارد.

وی تصریح کرد: این یک ضعف است که ما نمی توانیم ارز آوری داشته باشیم و بیشترین مشکلات ما همین نبودن در بازار جهانی است.

دو خودروساز ایرانی به خاطر قیمت مناسب و شرایط موجود قابل عرضه در بازار بین الملل و در کشورهای همسایه است؛ خودری ایرانی 5000 دلار برای کشورهای همسایه تمام می شود و با توجه به قطعات بسیار ارزان گزینه مناسبی برای خرید این خودروها توسط کشورهای همسایه است.

ارزبری با خودروسازی عجین شده است مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو سازمان گسترش و نوسازی گفت: ظرفیت بالقوه تولید خودرو در کشور 2 میلیون و 200 هزار دستگاه است، این مقدار تولید 400 دستگاه در ساعت می شود؛ در کشورهای روان و با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر از صنعت خودرو حمایت نشود، به عاقبت صنعت نساجی دچار می شود

اگر از صنعت خودرو حمایت نشود، به عاقبت صنعت نساجی دچار می شود