مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 08:052021-06-09اجتماعي

ترغیب دانش آموزان به تأمل، تدبّر و عمل به اصول تربیتی قرآن


تعابیر متعددی در قرآن آمده است و انسان را به تلاوت، انس، تأمل و تدبر در قرآن و عمل به احکام قرآن دعوت می کند بنابراین «عمل به اصول تربیتی قرآن» جز مأموریت ما است.

- ، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاحیه طرح ملی ارتقای توانمندی های قرآنی که به صورت ویدئوکنفرانس و به میزبانی استان البرز، برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مأموریت های آموزش و پرورش در تمام دنیا، آماده کردن دانش آموزان برای یک زندگی مستقل و شرافتمند است.

وی افزود: حضرت علی علیه السلام می فرمایند: فرزندانتان را برای زمان خودشان پرورش دهید، آماده کردن برای زندگی در حال و آینده، مأموریت بسیارمهم و اساسی است و من بر این باور هستم که مهم ترین وجه توسعه یافتگی و پیشرفت یک جامعه و پیش نیاز اصلی برای همه موفقیت ها، همین قابلیت ها است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: جامعه ای پیشرفته است و استعداد توسعه یافتگی دارد که نسل آینده او می تواند روی پای خود بایستد و از حقوق و ارزش های خود دفاع کند و قادر به برقراری تعامل با محیط و تحولات را داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر در جامعه ای همه عناصر و ابزارهای پیشرفت وجود داشته باشد، اما قابلیت لازم در نیروی انسانی آن به وجود نیاید، پیشرفت در آن جامعه پایدار نبوده و اعتباری نخواهد داشت، بنابراین غفلت از این مأموریت، نتایج بسیار تلخ و رن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترغیب دانش آموزان به تأمل، تدبّر و عمل به اصول تربیتی قرآن

ترغیب دانش آموزان به تأمل، تدبّر و عمل به اصول تربیتی قرآن