مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 08:452021-06-09پزشكي

20 درصد تیروییدی ها مبتلا به علایم چشمی هستند


20 درصد بیماران دچار کم کاری و پرکاری تیرویید مبتلا به علایم چشمی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از انجمن چشم پشکی ایران، علی صادقی طاری افزود: بیماری چشمی مربوط به تیرویید یک بیماری آزاردهنده است که متاسفانه ممکن است منجر به کاهش بینایی و حتی در موارد اندکی منجر به نابینایی کامل شود.

وی علایم این بیماری را قرمزی ملتحمه، تورم پلکها بویژه در صبحگاه، درد در کاسه چشم، خشکی چشم و به همراه آن احساس سوزش چشم و خارش و احساس جسم خارجی در چشم بیان کرد و اظهار داشت: این علایم منجر به جلو آمدگی چشم، دو بینی و صدمه بینایی و زخم قرنیه به علت جلو آمدگی چشم می شود.

صادقی ادامه داد: گاهی تنها علامت در شروع بیماری درد در کاسه چشم است و همچنین در بسیاری از بیماران یک یا دو پلک بالایی به سمت بالا کشیده می شوند که این علامت تقریبا علامت اختصاصی بیماری چشمی در اختلال تیرویید است.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران، 80 درصد این علائم در تیرویید پرکار و 15 درصد در افرادی که کم کاری تیرویید دارند و پنج درصد در افرادی است که تست های تیروییدی آنها نرمال است دیده می شود و منظور از نرمال بودن آزمایشات، آزمایشات روزمره است در غیر این صورت در آزمایش هایی که با تست های سرولوژی انجام می شود تعداد بیشتری از این بیماری پیدا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 درصد تیروییدی ها مبتلا به علایم چشمی هستند

20 درصد تیروییدی ها مبتلا به علایم چشمی هستند