مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 09:202021-06-09اقتصادي

آغاز فرآیند اجرای طرح بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان های مسکونی شهر تهران


رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز فرآیند اجرای طرح بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان های مسکونی شهر تهران خبر داد.

- ، رضا کرمی محمدی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه صدور مجوز بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان های مسکونی از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به شهرداران مناطق، تصریح کرد: این دستورالعمل با هدف تسهیل فرآیند بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان های آسیب پذیر شهر تهران و کاهش تلفات ناشی از زلزله احتمالی در این ساختمان ها ابلاغ شد.

کرمی محمدی با اشاره به اینکه بخشی از ساختمان های قدیمی شهر تهران براساس ضوابط و آیین نامه های لرزه ای طراحی و اجرا نشده اند، افزود: این ساختمان ها ممکن است در زلزله های متوسط و شدید احتمالی شهر تهران عملکرد لرزه ای مناسبی نداشته و آسیب پذیر باشند.

همچنین این ساختمان ها بعضاً امکان تخریب و نوسازی به دلایلی از قبیل عدم توجیه اقتصادی، محدودیت های طرح تفصیلی، مسائل حقوقی و مالکیتی، واقع شدن در محدوده بافت های تاریخی، مساحت اندک و عدم امکان تجمیع با پلاک های مجاور را ندارد و در عین حال مقاوم سازی نسبی برای این ابنیه ضروری است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه عدم توجه به نوسازی و بهسازی لرزه ای این ساختمان ها مخاطرات جانی و خسارات مالی بسیاری را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فرآیند اجرای طرح بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان های مسکونی شهر تهران

آغاز فرآیند اجرای طرح بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان های مسکونی شهر تهران