مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 10:202021-06-09اقتصادي

جمع آوری و کاشت 14 گونه دارویی جدید در استان اردبیل


مجری طرح احیاء و توسعه کلکسیون گیاهان دارویی شمال غرب گفت: جمع آوری و کاشت 14 گونه دارویی جدید در ایستگاه تحقیقاتی سامیان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، حسین کربلایی خیاوی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمع آوری و کاشت 14 گونه دارویی جدید از عرصه های طبیعی استان شامل اراضی مرتعی و جنگلی در کلکسیون گیاهان دارویی شمال غرب کشور واقع در ایستگاه تحقیقاتی سامیان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل انجام شد.

وی با افزایش گونه های کلکسیون گیاهان دارویی به 215 گونه طی سال جاری افزود: تلاش می شود تا پایان امسال نیز تعداد گونه های جمع آوری شده به بیش از 230 گونه برسد.

مجری طرح احیاء و توسعه کلکسیون گیاهان دارویی شمال غرب بیان کرد: مراتع سبلان یکی از شاخص ترین مراتع ایران محسوب می شوند که در شمال غربی استان اردبیل واقع شده است.

این منطقه با وجود غالب بودن اقلیم نیمه خشک سرد تا نیمه مرطوب و شرایط اکولوژیکی متنوع از تنوع و غنای بسیار بالایی از فلور گیاهان دارویی برخوردار است.

وجود 460 گونه گیاه دارویی در استان اردبیل کربلایی خیاوی تصریح کرد: تعداد گونه های گیاهی ایران در حدود 8000 گونه است که بیش از 2300 گونه از این گون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری و کاشت 14 گونه دارویی جدید در استان اردبیل

جمع آوری و کاشت 14 گونه دارویی جدید در استان اردبیل