مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 10:552021-06-09اقتصادي

دیدگاه قزاقستان نسبت به توسعه روابط با ایران مثبت است


سفیر ایران در تفلیس با اشاره به دیدگاه مثبت دولت قزاقستان نسبت به توسعه روابط با ایران گفت: قزاقستان تنها کشوری بود که مبادلات کالا با کشورمان را در دوران کرونا قطع نکرد.

- ، مجید صمدزاده صابر روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به زمینه های مشترک همکاری بین آذربایجان شرقی و قزاقستان، گفت: حوزه های تجارت، معدن و حمل ونقل می توانند زمینه های مناسبی برای همکاری باشند که باید از این فرصت ها استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: آمادگی کامل داریم تا ضمن معرفی توانمندی های آذربایجان شرقی، زمینه آشنایی و مراودات بخش خصوصی استان با فعالان اقتصادی قزاقستان را فراهم کنیم.

صمدزاده خواستار حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی در قزاقستان شد و گفت: آسیای میانه یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاری و تولید مشترک است.

وی همچنین تأکید کرد: فعالان اقتصادی و بخش خصوصی باید از این نگاه مثبت استفاده کنند و حضور خود را در بازار آسیای میانه گسترش دهند.

استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به نقش محوری استان در توسعه روابط با کشورهای همسایه، گفت: تلاش می کنیم تا زمینه حضور پررنگ تر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان در بازارهای منطقه را فراهم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدگاه قزاقستان نسبت به توسعه روابط با ایران مثبت است

دیدگاه قزاقستان نسبت به توسعه روابط با ایران مثبت است