مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 11:052021-06-09پزشكي

بیماری تب کنگو در کشور شیوع نیافته است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهزاد امیری، رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، - رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری تب کنگو در کشور شیوع نیافته و امسال فقط سه مورد ابتلا به این بیماری در کشور داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، بهزاد امیری، رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موارد ابتلا به تب کنگو در استانهای گیلان، اردبیل و فارس گزارش شده و خوشبختانه در استانهای جنوب شرق کشور بویژه سیستان و بلوچستان که هر ساله شاهد شیوع این بیماری بودیم امسال مشاهده نشده و دلیل آن جلوگیری از قاچاق دام است.

وی اظهار داشت: هر ساله با آغاز فصل گرما، فعالیت کنه ها که مهمترین عامل انتقال تب کنگو به حیوان و دام بوده، شروع می شود و این یک بیماری ویروسی است که به انسان نیز منتقل می شود و باید مسایل بهداشتی و حفاظت فردی هنگام ذبح دام کاملا رعایت شود.

امیری ادامه داد: با شروع فصل گرما، کنه ها از حیوانات و دام ها خون خواری می کنند و ویروس را به آنها انتقال داده و بعد از دو هفته از حیوانات و دام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری تب کنگو در کشور شیوع نیافته است

بیماری تب کنگو در کشور شیوع نیافته است