مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 خرداد 1400 ساعت 08:552021-06-10اقتصادي

کشت حبوبات در اردبیل رونق گرفته است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از رونق کشت حبوبات و غلات دانه ریز در دشت اردبیل به همت کشاورزان و زارعین خبر داد.

- خلیل نیکشاد 20 خرداد در جریان بازدید فرماندار اردبیل از مزارع کشت حبوبات در خشکه رود اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت خشک و نیمه خشکی را در کشور و استان اردبیل شاهد هستیم، ضرورت دارد از کشت و زرع محصولات پر آب بر جلوگیری کرده و با توجه به تغییرات اقلیمی و بارش کم باران و نزولات جوی به سمت تولید محصولات کم آب بر حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در دشت اردبیل کشت هشت تا 10 گونه محصول زراعی از نوع غلات دانه ریز و حبوبات رونق گرفته به گونه ای که بازدهی آن در کوتاه مدت و میان مدت دو تا سه برابر وضعیت فعلی خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یکی از رویکردهای سازمان جهاد کشاورزی مصرف بهینه آب در مزارع است که در این زمینه نیز توسعه سامانه آبیاری نوین در دشت اردبیل هدف گذاری شده است.

نیکشاد افزود: تاکنون بیش از چهار هزار هکتار از اراضی در دشت اردبیل به سیستم نوین آبیاری مجهز شدند تا راندمان تولید و همچنین بازدهی محصول افزایش یافته و یک شرایط مناسبی را در صرفه جویی آب تا 80 درصد شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کارشناسان و متخصصان حوزه کشاورزی با برنامه های آموزشی و ترویجی سعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت حبوبات در اردبیل رونق گرفته است

کشت حبوبات در اردبیل رونق گرفته است