مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 خرداد 1400 ساعت 09:402021-06-10سياسي

تبدیل پایتخت به پارکینگ


در حالی که برخی از اعضای شورای شهر مدافع پارکینگ سازی در شهر هستند برخی شهرسازان معتقدند همان گونه که به استناد اصول شهرسازی روز، احداث بزرگراه دو طبقه و انبوه بزرگراه های شهر تهران خیانت به شهر تهران است، - از نظر علمی، احداث پارکینگ نیز نوعی خیانت به شهر و آیندگان این شهر محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: قرار است هفته آینده شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری به ارایه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر تهران و پارکینگ های زیر سطحی با رویکرد مشارکتی را در صحن علنی مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس این طرح شهرداری مکلف می شود حداکثر ظرف مدت 4 ماه از مصوبه شورا مطالعات عرضه و تقاضای پارکینگ شهر تهران بر آخرین اطلاعات شهرسازی و حمل و نقل به تفکیک پارکینگ در مبدا و مقصد و با رعایت معیارهای توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی و نیز توجه به اثرگذاری سیاست های پارکینگ در کاهش خودرومحوری شهر اقدام کند.

همچنین شهرداری مکلف می شود نسبت به شناسایی و مکان یابی زمین های مستعد توسعه پارکینگ عمومی اقدام کند و یک برنامه عملیاتی پنج ساله برای احداث پارکینگ عمومی و محلی تدوین کند اما کارشناسان مدافع شهر انسان محور از مخالفان توسعه فضاهای پارک در شهر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل پایتخت به پارکینگ

تبدیل پایتخت به پارکینگ