مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 خرداد 1400 ساعت 03:552021-06-11بين الملل

طالبان: ترکیه هم باید از افغانستان خارج شود


سخنگوی طالبان افغانستان گفت، ترکیه باید طبق توافق 2020 مربوط به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان سربازانش را از این کشور خارج کند و عملا پیشنهاد ترکیه در خصوص محافظت از فرودگاه شهر کابل و اداره این فرودگاه بعد از خروج نیروهای ناتو را رد کرد.

- سخنگوی طالبان افغانستان گفت، ترکیه باید طبق توافق 2020 مربوط به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان سربازانش را از این کشور خارج کند و عملا پیشنهاد ترکیه در خصوص محافظت از فرودگاه شهر کابل و اداره این فرودگاه بعد از خروج نیروهای ناتو را رد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تحول پرسش هایی جدی را برای آمریکا، کشورهای دیگر و سازمان های بین المللی دارای ماموریت در کابل در خصوص چگونگی خارج ساختن امن پرسنل شان از افغانستان محصور در خشکی در صورت تهدید پایتخت این کشور توسط درگیری ها مطرح می سازد.

همچنین به نظر می رسد این مساله امیدهای آنکارا را برای استفاده از مساله تامین امنیت فرودگاه کابل با هدف کمک به بهبود روابط با واشنگتن که از بابت تصمیمش برای خرید سامانه های دفاعی روسیه تیره شده، طی مذاکرات میان جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای وی در روز دوشنبه کمرنگ می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: ترکیه هم باید از افغانستان خارج شود

طالبان: ترکیه هم باید از افغانستان خارج شود