مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 خرداد 1400 ساعت 04:302021-06-11بين الملل

پامپئو: اف 35 شرط عادی سازی روابط بین امارات و اسراییل بود


مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا فاش کرد که فروش هواپیمای F-35 آمریکایی به امارات از اهمیت بالایی در امضای توافق نامه صلح امارات با رژیم صهیونیستی برخوردار است.

- پامپئو: "اف 35" شرط عادی سازی روابط بین امارات و اسراییل بود مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا فاش کرد که فروش هواپیمای "F-35" آمریکایی به امارات از اهمیت بالایی در امضای توافق نامه صلح امارات با رژیم صهیونیستی برخوردار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت مصاحبه ای با پامپئو انجام داد که وی در آن تأیید کرد فروش جنگنده های اف -35 آمریکایی به امارات در امضای توافقنامه صلح بین ابوظبی و تل آویو نه تنها از اهمیت زیادی برخوردار است بلکه حتی پیش شرط انعقاد این توافق نامه بود.

این روزنامه نوشت: اگرچه بسیاری از مقامات آمریکایی رابطه بین این معامله تسلیحاتی با ابوظبی و عادی سازی را انکار کردند، اما پامپئو اولین مقام ارشد آمریکایی است که اهمیت آن معامله را به عنوان شرط اتمام توافق نامه دو طرف اماراتی و اسراییلی به طور علنی تأیید کرد.

این روزنامه افزود: مایک پامپئو نقش اصلی را در امضای توافقنامه صلح بین بحرین و امارات با اسراییل داشت و در بحثهای فشرده پشت پرده که به توافق های موسوم به ابراهیم انجامید، او قهرمان اصلی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پامپئو: اف 35 شرط عادی سازی روابط بین امارات و اسراییل بود

پامپئو: اف 35 شرط عادی سازی روابط بین امارات و اسراییل بود