مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 خرداد 1400 ساعت 04:502021-06-11اقتصادي

پارلمان اروپا خواستار لغوموقت انحصار فرمول واکسن کرونا


نمایندگان پارلمان اروپا خواستار آن شدند که به منظور تسریع کار توزیع انواع واکسن کرونا در سطح جهانی قانون انحصار حقوق معنوی این واکسن ها موقتا لغو شود تا تولید آنها در همه جا امکان پذیر گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، پارلمان اروپا در قطعنامه ای که امروز پنجشنبه با 355 رأی موافق، 263 رأی مخالف و 71 رأی ممتنع به تصویب رسید، پیشنهاد کرده است که برای بهبود دسترسی جهانی به محصولات پزشکی مقرون به صرفه مربوط به کووید 19 و رفع کمبودها و محدودیت های تولید جهانی در این زمینه، مذاکرات برای لغو موقت موافقت نامه سازمان تجارت جهانی موسوم به تریپس آغاز گردد.

تریپس، موافقت نامه ای بین المللی در مورد جنبه های مرتبط با تجارت حقوق مالکیت فکری و حق ثبت اختراع تحت مدیریت سازمان تجارت جهانی است.

در بیانیه مطبوعاتی نمایندگان پارلمان اروپا در این زمینه آمده است: دادن امتیاز به شکل داوطلبانه به صورتی که سازنده واکسن خودش تصمیم بگیرد که چه کسی و تحت چه شرایطی افراد می توانند از حق معنوی فرمول استفاده کنند تا امکان تولید فراهم شود، و نیز انتقال دانش و فناوری به کشورهایی که دارای صنعت تولید واکسن هستند، مهم ترین راه افزایش و تسریع تولید در سطح جهانی در دراز مدت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان اروپا خواستار لغوموقت انحصار فرمول واکسن کرونا

پارلمان اروپا خواستار لغوموقت انحصار فرمول واکسن کرونا