مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 خرداد 1400 ساعت 11:002021-06-11سياسي

سخن برخی افراد درباره جایگاه علمی حوزه های علمیه ناصواب است


امام جمعه قم با اشاره به نقش حوزه های علمیه در پیشرفت علم و دانش گفت: سخن برخی افراد درباره جایگاه علمی حوزه های علمیه ناصواب است.

- ، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه نماز جمعه 21 خرداد 1400 که در مصلای قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه امسال در پایان قرن اول احیای حوزه علمیه توسط آیت الله حائری هستیم و اکنون حوزه در آستانه سده دوم قرار داد، عنوان کرد: حوزه علمیه همیشه مورد حمایت مردم ایران به ویژه مردم قم بوده است و منشأ برکات زیادی شده است.

وی با اشاره به اینکه آثار و برکات حوزه علمیه عصر جدید در این صد سال قابل وصف و شمارش نیست، بیان کرد: امواجی که در این حوزه طنین افکن شد و در سراسر ایران و جهان انعکاس یافت از عنایات الهی و برکات حرم حضرت معصومه (س) است.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه حوزه علمیه در قم قدمتی 1200 ساله دارد، گفت: از زمانی که محدثان و متکلمان بزرگ به قم آمدند قم در کنار ری از جایگاه علمی و معنوی برخوردار بود.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به اینکه قم، با حمایت های مردم یک نگین درخشان در پایه ریزی حوزه علمیه است، بیان کرد: منحنی حوزه قم در این 1200 سال فراز و فرودهای فراوانی داشته است و گاهی آن قدر با شکوه بود که ده ها هزار عالم دینی، محدث، راوی، فقیه و… را در خود جای می داد و گاهی به خاطر شرایط زمانی، سیاسی و اجتماعی فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخن برخی افراد درباره جایگاه علمی حوزه های علمیه ناصواب است

سخن برخی افراد درباره جایگاه علمی حوزه های علمیه ناصواب است