مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 خرداد 1400 ساعت 22:452021-06-11بين الملل

ابوالفتح: در دولت بعدی در کلیت مسیر سیاست خارجی اخلال ایجاد نمی شود


از آنجایی که مسیر مذاکرات برای احیای برجام و رفع تحریم ها در دولت فعلی آغاز و اجماع ملی برای ادامه کار وجود دارد، - یک کارشناس مسایل آمریکا گفت: از آنجایی که مسیر مذاکرات برای احیای برجام و رفع تحریم ها در دولت فعلی آغاز و اجماع ملی برای ادامه کار وجود دارد، دولت بعدی هم مذاکرات و تلاش برای رفع تحریم ها را در چارچوب برجام دنبال می کند.

امیرعلی ابوالفتح در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اولویت های سیاست خارجی در دولت آینده گفت: طبیعی است که اولین اولویت دولت بعدی بحث برجام و مشخص شدن این است که آمریکا به برجام برمی گردد یا خیر و حتما این مساله اثرات داخلی و خارجی زیادی دارد.

از آنجایی که این مسیر در دولت فعلی آغاز و اجماع ملی بر سر آن است و کلیت نظام این مسیر را تایید کرده در دولت بعدی هم مذاکرات و تلاش برای رفع تحریم ها در چارچوب برجام دنبال می شود.

وی ادامه داد: اولویت بعدی به نظرم تنش زدایی منطقه ای است و به موازات کاهش فشارهای آمریکا در سطح بین المللی و منطقه به ویژه با عربستان و متحدانش باید این مساله مدنظر ایران هم باشد.

هم چنین برقراری توازن بین همکاری با غرب و دو کشور روسیه و چین نیز از اولویت ها باید باشد که دستگاه دیپلماسی برای آن سناریو و برنامه داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابوالفتح: در دولت بعدی در کلیت مسیر سیاست خارجی اخلال ایجاد نمی شود

ابوالفتح: در دولت بعدی در کلیت مسیر سیاست خارجی اخلال ایجاد نمی شود