مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 05:402021-06-12پزشكي

تولد موش های سالم از اسپرم هایی که 6 سال در فضا بودند!


بر طبق مطالعات جدید، موش هایی سالم از اسپرم های منجمدی که به مدت شش سال درون ایستگاه بین المللی فضایی به دور زمین می چرخیدند، متولد شدند.

- بر طبق مطالعات جدید، موش هایی سالم از اسپرم های منجمدی که به مدت شش سال درون ایستگاه بین المللی فضایی به دور زمین می چرخیدند، متولد شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس آلرت، این خبر خوبی است زیرا تشعشعات مضر برای دی ان ای در ایستگاه بین المللی فضایی بیش از 100 برابر زمین است.

نویسندگان این مقاله نوشتند: بررسی تاثیر تشعشعات فضایی بر موجودات زنده و نسل های آینده پیش از فرا رسیدن عصر فضا اهمیت زیادی دارد.

این تشعشعات ممکن است به دی ان ای سلول ها آسیب برساند و این نگرانی را ایجاد می کند که نسل های بعدی کاوشگران فضا دچار جهش شوند.

اگر اسپرم انسان درون فضا مقاوم باشد و اگر روزی زمین غیرقابل سکونت شود می توان از اسپرم منجمد برای ازدیاد جمعیت در فضا استفاده کرد.

از آن جا که تغییرات آب و هوایی انسان را وادار می کند به دنبال سیاره های قابل سکونت دیگری باشد، محققان در تلاشند بفهمند آیا تشعشعات فضایی بر روی دی ان ای پستانداران و سایر حیوانات اثر می گذارد و باعث توقف تولید مثل می شود یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد موش های سالم از اسپرم هایی که 6 سال در فضا بودند!

تولد موش های سالم از اسپرم هایی که 6 سال در فضا بودند!