مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 06:552021-06-12سياسي

از مس تا آمار


تعدادی از دانشجویان گروه آمار دانشگاه اصفهان در پژوهشی به نظرسنجی از صنعتگران و شاغلان در حرفه صنایع دستی پرداخته اند که براساس نتایج به دست آمده از آن، - ایسنا/اصفهان تعدادی از دانشجویان گروه آمار دانشگاه اصفهان در پژوهشی به نظرسنجی از صنعتگران و شاغلان در حرفه صنایع دستی پرداخته اند که براساس نتایج به دست آمده از آن، رضایت مندی اغلب صنعتگران از وضعیت درآمد، بیمه بازنشستگی و .

کمتر از حد متوسط است.

صنایع دستی در اصفهان در طول قرن های متمادی به عنوان نماینده هنر اصیل قوم ایرانی در جهان معرفی شده است؛ از این رو اگر اصفهان را مهد صنایع دستی ایران بنامیم، سخنی به گزاف نگفته ایم.

صنایع دستی اصفهان قدمتی طولانی دارد، اوج رونق و شکوفا شدن این هنرهای زیبا دوران صفویه بود و از آن زمان تا به امروز این مهارت از هنرمندان و استادان بزرگ با روش استاد – شاگردی نسل به نسل منتقل شده است.

صنایع دستی اصفهان پستی و بلندی بسیاری داشته و پس از رونق دوران صفویه، بازار این حرفه در زمان قاجار از رونق افتاد و بعد از انقلاب مشروطه، جان تازه ای گرفت و اکنون هنوز هم پابرجا، اما در رکود است.

شهر اصفهان با دارا بودن بیش از 200 رشته اصیل بومی، یک سوم صنایع دستی جهان و دو سوم صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده و به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معروف اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مس تا آمار

از مس تا آمار