مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 07:452021-06-12اقتصادي

90 درصد کود مورد نیاز کشاورزان از تولیدات داخلی تأمین می شود


مدیرعامل بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: 90 درصد کود مورد نیاز کشاورزان از تولیدات داخلی تأمین می شود.

- ، علی علیزاده صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در حقیقت بازوی دولت در اجرای سیاست های بخش کشاورزی و کمک به کشاورزان است.

عضو هیئت مدیره و مدیرعامل بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بیان کرد: ما برای سال 1400 برنامه تدارک سه میلیون تن کود شیمایی (فسفاته، پتاسه و ازته) را داریم که خوشبختانه تاکنون که هنوز سه ماه سال به پایان نرسیده 40 درصد از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه نهاده های کشاورزی تأمین شده است.

علیزاده ادامه داد: در سنوات گذشته قیمت عمده نیاز کودی کشور از طریق واردات تأمین می شد ولی در حال حاضر 90 نیاز کودی کشور از طریق تولیدات داخلی تأمین می شود.

وی با اشاره به اینکه تا سه سال آینده تمام کودهای مورد نیاز کشاورزان از طریق تولید داخل تأمین خواهد شد، گفت: کود داخلی را با قیمت 19 هزار تومان در اختیار کشاورزان قرار می دهیم که به مراتب از نظر قیمتی ارزان تر از مشابه خارجی است.

مدیرعامل بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه برای تأمین 260 هزار تن کود فسفاته با تولیدکنندگان داخلی قرارداد بسته ایم، گفت: این روند نشان می دهد که بیشتر نیاز کشاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد کود مورد نیاز کشاورزان از تولیدات داخلی تأمین می شود

90 درصد کود مورد نیاز کشاورزان از تولیدات داخلی تأمین می شود