مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 08:202021-06-12سياسي

کشف سازه معماری در کنار برج طغرل


گمانه زنی های باستان شناسی در جبهه غربی برج طغرل شهرری که در جریان برخورد به آثار و شواهد فرهنگی،تاریخی در حین خاکبرداری در این محدوده انجام گرفت به کشف سازه معماری احتمالاً  سلجوقی منجر شد.

- به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، رضا سلمانپور سرپرست هیأت باستان شناسی گفت: با توجه به اجرای طرح بوستان صدوق توسط سازمان نوسازی شهرداری تهران در جبهه غربی برج تاریخی طغرل در شهر ری طی سال های 1400-1399 و برخورد به آثار و شواهد فرهنگی-تاریخی در حین خاکبرداری در این محدوده، انجام گمانه زنی باستان شناسی به منظور تعیین وضعیت استقرارهای تاریخی در آن ضروری می نمود، لذا با مجوز پژوهشگاه و حمایت سازمان نوسازی شهرداری تهران کاوش در این محل در دستور کار قرار گرفت.

وی مشخص کردن وضعیت لایه های استقراری در محوطه واقع در جبهه غربی برج طغرل، مستندسازی شواهد فرهنگی موجود، فراهم شدن امکان تعیین تکلیف ملک و به کارگیری اطلاعات حاصل در مطالعات تکمیلی باستان شناسی منطقه و کشور را از اهداف این پروژه اعلام کرد.

سرپرست هیأت باستان شناسی در تشریح روش کار با بیان اینکه برنامه گمانه زنی باستان شناسی در جبهه غربی برج طغرل به صورت پژوهش میدانی و مطالعات کتابخانه ای انجام شد خاطرنشان کرد: به دلیل خاک ریزی و احداث محوطه بوستان در سطح، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف سازه معماری در کنار برج طغرل

کشف سازه معماری در کنار برج طغرل