مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 08:352021-06-12اقتصادي

پیش بینی کاهش تولید 50 درصدی گندم در بیجار


رییس جهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: با توجه به خشکسالی و آفت گندم برآورد ما از تولید گندم در شهرستان بیجار حدود 100 هزار تن است.

- ایسنا/کردستان رییس جهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: با توجه به خشکسالی و آفت گندم برآورد ما از تولید گندم در شهرستان بیجار حدود 100 هزار تن است.

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی صبح شنبه ( 22 خردادماه ) نشست خبری با حضور خبرنگاران در جهاد کشاورزی شهرستان بیجار برگزار شد.

پیمان قمری به گندم به عنوان محصول اصلی تولیدی شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال زراعی 97-96 بالاترین تولید گندم به میزان 263 هزار تن را داشتیم؛ جو، صیفی جات و انگور دیگر تولیدات گیاهی شهرستان است.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بیجار با اشاره به معضل خشکسالی و آفت گندم، عنوان کرد: پیش بینی ما این است که حداقل 50 درصد کاهش تولید گندم را شاهد باشیم که با توجه به تولید 200 هزار تنی سال گذشته امسال 100 هزار تن تولیدگندم خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به پیش بینی کاهش تولید و شرایط بحرانی که در آن قرار داریم، انتظار می رود کشاورزانی که برداشت خوبی دارند در تامین بذر کمک کنند.

قمری عنوان کرد: از 157 هزار هکتار اراضی گندم شهرستان حدود 66 هزار هکتار بیمه شدند که 40 هزار هکتار آن در قالب طرح جهش تولید با کمک ستاد اجرایی محقق شد که در صورت آسیب هزینه تولید را جب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کاهش تولید 50 درصدی گندم در بیجار

پیش بینی کاهش تولید 50 درصدی گندم در بیجار