مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 08:402021-06-12اقتصادي

تنها 10 درصد از مراتع استان همدان در اختیار عشایر است


رییس امور عشایر استان همدان از صدورت کارت هوشمند و انجام 95 درصد کارت تردد برای عشایر همدان خبر داد و گفت: تنها 10 درصد از مراتع استان در اختیار عشایر است در حالی که 25 درصد تولید قرمز را دارند.

- حسین محمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به وجود چهار ایل و 24 طایفه عشایر در استان همدان اظهار کرد: طبق سرشماری رسمی سال 87 جمعیت عشایر استان همدان 2 هزار و 189 خانوار ثبت شده درحالی که براساس سرشماری سال 98 استان همدان 3 هزار و 200 خانوار جمعیت داشته است.

وی گفت: متاسفانه سال 87 که سرشماری جمعیت عشایر استان همدان آغاز شد فصل قشلاقات بود و عشایر همدان در استان های کرمانشاه و ایلام بودند که ثبت شده؛ بر همین اساس کاهش تعداد عشایر استان در سرشماری نشان داده می شود؛ البته برهمین اساس در مباحث تسهیلات و امتیازات ملی و استانی و.

ما دچار چالش شدیم.

رییس امور عشایر استان همدان با اشاره به اینکه سرشماری اقتصادی ـ اجتماعی عشایر کوچنده به خاطر یک سری مشکلات که در سطح کشوری بود تا به حال انجام نشده است افزود: این امر به استان ها واگذار شده و سرشماری با وجود سنگینی کار انجام شد.

وی از صدور کارت هوشمند عشایر از سوی سازمان امور عشایری و پالایش امور بر این مبنا خبر داد و با بیان اینکه با صدور کارت هوشمند آمار جمعیت عشایر دقیق تر و برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 10 درصد از مراتع استان همدان در اختیار عشایر است

تنها 10 درصد از مراتع استان همدان در اختیار عشایر است