مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 14:052021-06-12اقتصادي

پایان تزریق دوز دوم واکسن پاستورکووک تا آخر خرداد


مدیر پروژه فاز سوم تست بالینی واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا گفت: پیش بینی می شود تا پایان خرداد ماه جاری تزریق دوز دوم واکسن مشترک ایران و کوبا به تمام داوطلبان پایان یابد.

احسان مصطفوی امروز شنبه در گفت و گو با ایرنا با این توضیح که واکسن مزبور بعد از تولید در انستیتو پاستور ایران با نام تجاری پاستور کووک شناخته خواهد شد افزود: تعداد داوطلبان مرحله سوم تست انسانی این واکسن را 24 هزار نفر است و تاکنون بیش از 14 هزار و 500 داوطلب دوز دوم واکسن خود را دریافت کردند.

وی، تعداد داوطلبان هر کدام از هشت شهر مطالعه را سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: تزریق دوم همه داوطلبان شهرهای زنجان، همدان و اصفهان به پایان رسیده و این کار در شهرهای دیگر هم در حال انجام است.

مدیر پروژه فاز سوم تست بالینی واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا بیان داشت: 2 هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن به داوطلبان، مطالعه اثربخشی این واکسن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی ما آن است که در بازه زمانی 2 تا سه ماهه بعد از تزریق دوز دوم، داوطلبان مورد پیگیری برای مشخص شدن اثربخشی واکسن قرار گیرند.

در این مدت، میزان پیشگیری از بیماری و جلوگیری از ابتلا به فرم های شدید در داوطلبانی که واکسن را دریافت کردند مورد بررسی قرار می گیرد تا اثربخشی واکسن دقیقا به دست آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان تزریق دوز دوم واکسن پاستورکووک تا آخر خرداد

پایان تزریق دوز دوم واکسن پاستورکووک تا آخر خرداد