مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 04:552021-06-13فرهنگي

ثبت باغ تاریخی آسیاب قدیمی بند فریمان در فهرست آثار ملی ایران


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: باغ تاریخی آسیاب قدیمی بند فریمان به شماره 274 مورخ 13اسفند 1399 در فهرست آثار واجد ارزش ملی ایران ثبت شد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: باغ تاریخی آسیاب قدیمی بند فریمان به شماره 274 مورخ 13اسفند 1399 در فهرست آثار واجد ارزش ملی ایران ثبت شد.

ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر اظهار کرد: بند تاریخی فریمان در فاصله 9 کیلومتری غرب شهر فریمان قراردارد، درفاصله 250متری نرسیده به سازه اصلی سد و در سمت راست مسیر، فضایی مشجر و محصور قراردارد که به باغ آسیاب قدیمی معروف است.

وی ادامه داد: بررسی کلی شواهد معماری و گفته های افراد آگاه و بررسی های تصاویر هوایی نشان می دهد که در حدود سال های 1315 قبل از احداث باغ مذکور، یک آسیاب قدیمی در محل وجود داشته و پس از حضور معماران آلمانی در فریمان، این آسیاب باز طراحی شده و با احداث منبع آب موجود، به صورت موثرتر به فعالیت خود ادامه داده است.

مکرمی فر بیان کرد: در این دوره با طراحی و احداث این باغ، محل مناسبی برای تفرج اهالی به وجود آمده و ساختمان سنگی موجود نیز برای اقامت افراد در باغ احداث شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت باغ تاریخی آسیاب قدیمی بند فریمان در فهرست آثار ملی ایران

ثبت باغ تاریخی آسیاب قدیمی بند فریمان در فهرست آثار ملی ایران