مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 14:452021-06-13سياسي

ردپای جدید سلجوقی در شهرری/ سازه تاریخی را در معرض دید مردم قرار دهید


سازه معماری دوره سلجوقی کشف شده در کنار برج طغرل شهرری باید مورد بازدید عموم مردم قرار گیرد و حفاری ها در این محوطه ادامه داشته باشد.

- احمد ابوحمزه کارشناس مسائل تاریخی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ری با اشاره به کشف سازه معماری دوره سلجوقی در کنار برج یک هزار ساله طغرل شهرری اظهار کرد: ری یک شهر باستانی است که در تاریخ ایران همیشه مطرح بوده و از حدود 7 هزار سال پیش مردمانی در این شهر زندگی می کردند.

وی با بیان اینکه در هر دوره ای اینجا زندگی وجود داشته است گفت: شهرری در دوره پیش و بعد از اسلام یک جایگاه مهم شهرنشینی بوده و دوره سلجوقی که مربوط به هزار سال پیش می شود، دوره رشد و اوج ری بوده است که ساخت و سازهای زیادی از جمله برج طغرل شکل گرفته است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هم اکنون آثار 7 برج تاریخی در ری وجود دارد، ادامه داد: در کنار برج طغرل پیوست ها، سازه ها و احتمالا برج های دیگری بوده است که پس از زلزله، سیل و حملات تیمور و مغول از بین رفته و فقط برج طغرل باقی مانده است.

  ابوحمزه با اشاره به ساخت مجموعه ایوان ری و بوستان صدوق در اطراف برج طغرل تصریح کرد: چندین بار در نقاط مختلف شهرری هنگام خاکبرداری آثار و اشیای تاریخی کشف شده بود و اکنون در خاکبرداری های کنار برج طغرل آثاری از شهرنشینی تیمور و مغول و سازه های دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای جدید سلجوقی در شهرری/ سازه تاریخی را در معرض دید مردم قرار دهید

ردپای جدید سلجوقی در شهرری/ سازه تاریخی را در معرض دید مردم قرار دهید