مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 05:202021-06-14فرهنگي

کتاب «از فرنگ شناسی تا غرب نگاری» به پیشخوان آمد


مطالعه ای در تاریخ سینمای ایران» نوشته محمد سروی زرگر ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

- ، کتاب از فرنگ شناسی تا غرب نگاری: مطالعه ای در تاریخ سینمای ایران نوشته محمد سروی زرگر ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

این کتاب، در راستای اندیشیدن به غرب شناسی به عنوان دانشی جمعی در ایران معاصر، بر ضرورت اتخاذ رویکردی تاریخی در مطالعه غرب شناسی در ایران تأکید می کند و معتقد است سینما به دلیل حضور تاریخی طولانی مدت در تاریخ معاصر ایران، پیچیدگی های رابطه میان سازوکارهای تولید و توزیع آن و همچنین امکان های متکثری که بازنمایی های بصری برای خوانش فراهم می آورد، محملی مهم برای پرداختن به مفاهیم و ایده ها در تاریخ معاصر ایران است.

در این مطالعه هدف اصلی، فهمِ شرایط و امکان های شکل گیری استراتژی های متفاوت بازنمایی غرب در سینمای ایران است که نویسنده این مهم را با تمرکز بر سوژه های ساخته شده در این فرآیند و مقولات موضوعی یا مضمونی مرتبط با این سوژه ها پیش می برد.

استخراج این سوژه ها، از دل نوعی تحلیل مضمونی از بازنمایی غرب در سینمای ایران حاصل شده است که در مرحله نخست، ابتدا آن دسته از آثاری که در آن ها مضمونی مرتبط با غرب یا شخصیت های غربی مطرح شده است، بررسی شده اند و سپس، در قالب روایتی تاریخی به ارائه تط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «از فرنگ شناسی تا غرب نگاری» به پیشخوان آمد

کتاب «از فرنگ شناسی تا غرب نگاری» به پیشخوان آمد