مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 07:502021-06-14بين الملل

سفر به ماه در پروژه تی تو مون شهزاد دانا!


شهزاد دانا و تیمش که هم اکنون در حال تحقیق ، مطالعه و کار روی پروژه ای برای محقق کردن ایده زندگی انسان در کره ماه هستند ، این بار قصد دارند به منظور تکمیل مطالعات ، نمونه برداری و همچنین آزمایش سیستم های مکانیکی انتقال ، سیستم فرود و جزییات پیچیده ایده خود ، اولین سفر آزمایشی خود را به کره ماه عملی کنند.

البته علاوه بر اینها گفته میشود که هدف اصلی از این سفر ایجاد یک پایگاه سرپوشیده و پایدار در کره ماه است که بتوان از آن در سفرهای بعدی استفاده کرد و پایه گذار محقق شدن هدف نهایی زندگی انسان روی کره ماه باشد.

لازم است به این نکته توجه داشت که در کره ماه به دلیل نبود هوای تنفسی ، تشعشعات خطرناک کیهانی و شرایط کاملاً متفاوت با آنچه روی کره زمین تجربه میکنیم ، نیاز است که انسان برای ادامه زندگی در آن درون پایگاههایی سرپوشیده با امکاناتی خاص (مثلاً سیستم تولید اکسیژن) مستقر شود.

در اینجا این سئوال پیش می آید که اصولاً چرا شهزاد دانا به فکر سفر به ماه افتاد؟ گرم شدن کره زمین در سال های اخیر ، مشکل تولید گازهای گلخانه ای ،سوخت های فسیلی ، کمبود آب ، بیماری های همه گیری چون کرونا ، افزایش جمعیت انسانها و محدود بودن منابع کره زمین و اثر تجمعی این عوامل در سال های پیش رو ، فرصت انسان را برای ادامه زندگی روی کره زمین محدود کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر به ماه در پروژه تی تو مون شهزاد دانا!

سفر به ماه در پروژه تی تو مون شهزاد دانا!