مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 11:202021-06-14اقتصادي

می توان آلودگی هوا را با تغییر رویه مصرف سوخت کنترل کرد


یک کارشناس مسائل حوزه شهری با بیان اینکه 75 درصد از آلودگی هوا از سوخت دیزل و گازوییل است، گفت: با تغییر رویه مصرف سوخت و تبدیل اتوبوس های دیزلی به اتوبوس های گازسوز یا برقی می توان آلودگی هوا را کنترل کرد.

- مهدی پیرهادی فعال سیاسی و اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به معضل آلودگی هوای تهران به راهکارهای رفع این مشکل اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا یکی از مهم ترین مشکلات و پارمترهای آلودگی در تهران است.

البته شاید از نظر اهمیت و سلامت شهروندان در طولانی مدت مهم ترین پارامتر نباشد زیرا پارامتر آلودگی آب و در کنار آن استحصال بسیار زیاد آب از منابع زیرزمینی خطرناک تر است، اما آلودگی هوا نیز به نوبه خود هم بر سلامت شهروندان و محیط زیست اثرگذار است و هم باعث آلودگی خاک و آب زیرزمینی می شود.

وی افزود: با تغییر رویه مصرف سوخت و تبدیل اتوبوس های دیزلی به اتوبوس های گازسوز یا برقی، ایجاد ایستگاه های کنترل آلودگی کامیون ها در کنار عوارضی جاده ها و کنترل کارگاه ها و کارخانه هایی که شب ها از مازوت و گازوییل به جای گاز جهت تولید انرژی استفاده می کنند اقدامات مؤثر کاهش آلودگی هوای تهران است.

پیرهادی تصریح کرد: آلودگی هوا در کنار تمام این موارد مهم ترین پارامتر مشهود آلودگی است و به همین دلیل باید کنترل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می توان آلودگی هوا را با تغییر رویه مصرف سوخت کنترل کرد

می توان آلودگی هوا را با تغییر رویه مصرف سوخت کنترل کرد