مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 09:102021-06-15سياسي

از فرش های دوره قاجار و پهلوی اول در البرز رونمایی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از برپایی نمایشگاه فرش های قاجاری و پهلوی اول در کرج خبر داد.

- ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از برپایی نمایشگاه فرش های قاجاری و پهلوی اول در کرج خبر داد.

فریدون محمدی روز سه شنبه 25 خرداد در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: همزمان با هفته صنایع دستی از مجموعه فرش های متعلق به دوره قاجار و پهلوی اول در مجموعه هارمونیک سنتر کرج رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: 22 قطعه فرش شهری از مجموعه دار خصوصی فعال در این حوزه که طی سالیان متمادی از مناطق مختلف ایران، اروپا، آمریکا و غیره جمع آوری شده و متعلق به دوره قاجار و پهلوی اول است به نمایش عموم در آمده است.

وی توضیح داد: رنگ گیاهی، پشم دست ریس، بافت، طرح و نقوش سنتی و بکر به کار در رفته در قالیچه ها و فرش های مزبور از جمله مهم ترین ویژگی های آثار این مجموعه محسوب می شود.

وی عنوان کرد: کلکسیونی از فرش های طهران قدیم، قزوین، کاشان، تبریز، فراهان و یزد گردآوری شده که در این میان فرش 13 متری کتیبه دار تهران که یکی از سه فرش کتیبه دار شناخته شده در دنیا است و نیز فرش 15 متری بافت سراب آذربایجان هنر دست استاد مشایخی است که در سال 2017 در نمایشگاه بین المللی تهران به عنوان فرش برتر معرفی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از فرش های دوره قاجار و پهلوی اول در البرز رونمایی شد

از فرش های دوره قاجار و پهلوی اول در البرز رونمایی شد