مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 04:152021-06-16بين الملل

پکن: به هرگونه تبانی درخصوص تایوان، پاسخی محکم می دهیم


دفتر امور تایوان در دولت چین با تاکید بر واکنش جدی پکن به هرگونه تبانی کشورهای غربی در مسئله تایوان، گفت چین هرگز دخالت نیروهای خارجی در این موضوع را تحمل نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از ورود گسترده هواپیماهای نظامی ).

این در حالی است که چین به مرکز توجه نشست گروه 7 در انگلیس و همچنین نشست سران عضو ناتو در بروکسل تبدیل شده و فعالیت های پکن در عرصه بین المللی در بیانیه پایانی هر دو نشست به عنوان فعالیت های تنش زا مورد محکومیت قرار گرفته است.

  جو بایدن رییس جمهور آمریکا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در اظهاراتی جداگانه بعد از پایان نشست سران این ائتلاف نظامی غربی، علیه چین موضع گرفتند.

ایالات متحده آمریکا در سال 1979 رسما تحت سه اعلامیه رسمی مشترک واشنگتن با پکن، سیاست چین واحد را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد.

به رغم تعهد رسمی واشنگتن به پکن، طی سال های اخیر روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات اقداماتی مغایر با سیاست چین واحد از قبیل فروش تسلیحات نظامی و برقراری مراودات دیپلماتیک با تایوان انجام داده اند.

همچنین نیروی دریایی آمریکا چندین بار و به بهانه دفاع از آزادی ناوبری در آب های بین المللی و به قصد حمایت از جدایی طلبان تایوان، کشتی های جنگی خود را ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: به هرگونه تبانی درخصوص تایوان، پاسخی محکم می دهیم

پکن: به هرگونه تبانی درخصوص تایوان، پاسخی محکم می دهیم