مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 12:452021-06-16اقتصادي

شکوه مسجد سلیمان با راه اندازی پتروشیمی احیا شد


معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی مشکلات اشتغال و ارتقای سطح معیشت مردم خوزستان وارد این استان شد و از صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان بازدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز ادامه داد: مرحوم میرمصطفی عالی نسب که به عنوان پرچم دار صنایع ملی شناخته می شود، به این جمله مرحوم مصدق بارها اشاره داشت که نباید اجازه دهیم لوله های نفت بخشکد ؛ در حال حاضر نیز این موضوع یکی از مهم ترین وظایف ماست و تحقق آن جز با ایجاد و احیای صنایع پایین دستی پتروشیمی میسر نیست.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به اشتغال 1500 نفری  پتروشیمی مسجدسلیمان تصریح کرد: مطالعات نشان می دهد که کشور سالانه به ایجاد بیش یک میلیون شغل نیاز دارد.

به گفته میرزایی، برای دستیابی به نیاز اشتغال کشور به این میزان هر روز باید دو پروژه به بزرگی پتروشیمی مسجد سلیمان افتتاح شود.

روندی که  به یک سال محدود نمی شود، بلکه باید حداقل طی یک دهه این هدف را دنبال کرد تا  نرخ بیکاری کشور به عدد مطلوبی برسد.

وی تصریح کرد: برآوردها نشان می دهد برای پروژه مسجد سلیمان حدود 8000 تا 9000 میلیارد تومان سرمایه گذاری (به قیمت روز) انجام شده و از 18 کشور دنیا تجهیزات وارد این شرکت شده تا پتروشیمی مسجد سلیمان بتواند از ظرفیت های خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکوه مسجد سلیمان با راه اندازی پتروشیمی احیا شد

شکوه مسجد سلیمان با راه اندازی پتروشیمی احیا شد