مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 04:352021-06-17سياسي

سومین حرم ایران، اولین امید تحول فرهنگی در استان فارس


وجود بابرکت حرم نورانی احمدبن موسی(ع)شاهچراغ در شیراز و نامگذاری این شهر به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، این انتظار را ایجاد می کند که شیراز و استان فارس آکنده از فرهنگ و سبک زندگی احمدی و محمدی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، ششم ذی القعده یادآور مردانگی و رشادت فرزند ارشد موسی بن جعفر علیه السلام یعنی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) است.

چشم را که باز می کنی یک شهر است و یک گنبد فیروزه ای، آنجا که هوایش با دیگر نقاط شهر متفاوت است و دلنشینی این هوا نه به بوی عطر و عود است و نه به پرکشیدن کبوتران عود در آن حوالی.

با پای تن و دل، راهی حریم امنش می شوم، از محدوده خیابان حضرتی که از قدیم معروف به بازار سر دزک بوده عبور می کنم و قبل از رسیدن به حرم با مجتمع تجاری بزرگ بین الحرمین مواجه می شوم.

مجتمعی که ساختش در آبادانی محیط و جمع شدن بخشی از معضلات محدوده حرم، از جمله: پراکندگی دستفروش ها، وجود معتادان متجاهر و.

موثر بود ولی خود آن فضا هیچ پیوست فرهنگی با حرم ندارد، یعنی صرفا یک مجتمع تجاری است مانند دیگر مجتمع های اطراف! گر چه این فضای فانتزی هیچ مطابقتی با حال و هوا و محیط حرم ندارد ولی باز هم نمی تواند شوق زیارت را از من یا هیچ زائر دیگری بگیرد مشتاقانه از گیت عبور می کنم و با دیدن گنبد زیبا و بی نظیرش و به رسم ادب و با ضربت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین حرم ایران، اولین امید تحول فرهنگی در استان فارس

سومین حرم ایران، اولین امید تحول فرهنگی در استان فارس