مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 04:402021-06-17حوادث

جولان گرما و آتش و باد در روزهای سخت زیست بوم های فارس


در آخرین سال از سده 90، خشکسالی و گرما به نقطه اوج رسیده تا دست در دست آتش و زمین لرزه و سیلاب های مخرب، نفس زمین را بیش از پیش به شماره بیندازد و زیست بوم و هر آنچه در آن است را به نابودی نزدیک و نزدیکتر کند.

- ایسنا/فارس در آخرین سال از سده 90، خشکسالی و گرما به نقطه اوج رسیده تا دست در دست آتش و زمین لرزه و سیلاب های مخرب، نفس زمین را بیش از پیش به شماره بیندازد و زیست بوم و هر آنچه در آن است را به نابودی نزدیک و نزدیکتر کند.

هرسال با آغاز فصل گرما بخش قابل توجهی از ثروت ارزشمند حفاظت از آب و خاک در آتش می سوزد و تقریبا روزی نیست که خبری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان فارس منتشر نشود، در بیشتر مواقع برای بسیاری از افراد برداشت از شنیدن خبر آتش سوزی جنگل ها و مراتع این می شود که اتفاق خاصی نیفتاده و آتشی روشن شده که به همت عده دیگری مهار شده است.

امسال اما انگار خبر از سوختن مراتع و جنگل های ارزشمند، از درختان رسته بر دامنه زاگرس تا نخلستانها و نیزارهای خوزستان، جلوه ای عادی به خود گرفته و کمتر کسی دغدغه مقابله جدی با وقوع یا تلاش گسترده برای مهار و کاهش آثار این سوختگی ها دارد.

یکی از مناطقی که در تامین آب ایران نقش مهمی دارد و هر سال شاهد آتش سوزی با ابعاد متفاوت در نقاط مختلف آن هستیم جنگل های رشته کوه زاگرس است؛ پهنه جنگلی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان گرما و آتش و باد در روزهای سخت زیست بوم های فارس

جولان گرما و آتش و باد در روزهای سخت زیست بوم های فارس