مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 17:102021-06-17سياسي

مجلس نمایندگان آمریکا به لغو مجوز نظامی رییس جمهور رای داد


قانون اختیار استفاده نظامی در سال 2001 و پس از حادثه 11 سپتامبر تصویب شده بود و بر همین اساس هم آمریکا به عراق حمله کرد.

برخی از تندروهای دولت دونالد ترامپ می خواستند با استفاده از همین قانون تحرکات نظامی علیه ایران داشته باشند و ترور سردار شهید حاج قاسم .

- قانون اختیار استفاده نظامی در سال 2001 و پس از حادثه 11 سپتامبر تصویب شده بود و بر همین اساس هم آمریکا به عراق حمله کرد.

برخی از تندروهای دولت دونالد ترامپ می خواستند با استفاده از همین قانون تحرکات نظامی علیه ایران داشته باشند و ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بر همین اساس توجیه می کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ مجلس نمایندگان آمریکا امروز پنجشنبه طرحی را که خواستار لغو اختیارات قانونی اعطا شده به رییس جمهور برای آغاز جنگ بدون مشورت کنگره است را به تصویب رساند.

مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه عراق، مصوب سال 2002 قانونی است که قانونگذاران آمریکایی قبل از حمله نظامی به عراق به تصویب رسانده بودند.

این قانون به رییس جمهور آمریکا اجازه می دهد در برخی شرایط معین بدون کسب تأیید کنگره دستور اقدامات نظامی در منطقه غرب آسیا را صادر کند.

کاخ سفید چند روز پیش اعلام کرد جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا از این طرح که توسط باربارا لی ، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا ارائه شده حمایت می کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس نمایندگان آمریکا به لغو مجوز نظامی رییس جمهور رای داد

مجلس نمایندگان آمریکا به لغو مجوز نظامی رییس جمهور رای داد