مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 03:452021-06-18سياسي

همه ایرانیان حق رای دارند/صندوق سیار برای اخذ رای به زندان می رود


هموطنانی که در زندان هستند حق رای دارند و تمهیدات لازم برای رای گیری در ندامتگاه های استان اندیشیده شده است.

- احمدترحمی در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با بیان این که حضور در انتخابات حق و وظیفه هر شهروند است اظهار کرد: هر زندانی که شناسنامه اش را به همراه داشته باشد، می تواند در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر شرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه فرایند انتخابات در زندان ها نیز برگزار می شود افزود: صندوقی که به داخل می روداز صندوق های سیار است که اعضای آن همانند اعضای صندوق های ثابت از سوی هیات های اجرایی و ناظران شورای نگهبان انتخاب می شوند.

ترحمی با اشاره به اینکه هزار و 919 شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستای استان یزد در نظر گرفته شده است، ادامه داد: از این تعداد 966 شعبه برای جمع آوری سیار آرای انتخاباتی را جمع آوری می کنند.

رییس ستاد انتخابات استان یزد عنوان کرد: از آنجایی که انتخابات در ایران مظهر حاکمیت مردم سالاری دینی است، هر رایی که هر فردی در صندوق می ریزد، علاوه بر وظیفه شرعی، وظیفه ملی خود را انجام می دهد.

وی یادآور شد: همچنین مقرر شده فرمانداران تا حد امکان صندوق شعب اخذ رای را در فضای آزاد مستقر کند و محل قرارگیری رای دهندگان طبق پروتکل های ابلاغی علامت گذاری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه ایرانیان حق رای دارند/صندوق سیار برای اخذ رای به زندان می رود

همه ایرانیان حق رای دارند/صندوق سیار برای اخذ رای به زندان می رود