مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 16:202021-06-18حوادث

محکومیت افسر پلیس ترکیه به تحمل 17 سال حبس به جرم قتل یک نوجوان


یک نیروی پلیس ترکیه به جرم قتل یک نوجوان 14 سال در جریان اعتراضات سال 2013 در استانبول، به تحمل 17 سال حبس محکوم شد.

- به نقل از اسوشیتدپرس، یک نیروی پلیس ترکیه به جرم قتل یک نوجوان 14 ساله در جریان اعتراضات سال 2013 در استانبول، به تحمل 17 سال حبس محکوم شد.

بر اساس این گزارش، فاتح دالگالی در جریان دادرسی به پرونده قتل یک نوجوان 14 ساله از طریق شلیک گاز اشک آور به صورت وی که نهایتاً منجر به مرگ این نوجوان شد، به تحمل حدود 17 سال حبس محکوم شد.

لازم به ذکر است این نوجوان در جریان اعتراضات ضد دولتی در قاضی پارک شهر استانبول در سال 2013، با اصابت گاز اشک آور به صورت و ناحیه سر، به مدت 269 روز به کما رفته و نهایتاً جان خود را از دست داد.

کشته شدن این نوجوان که الوان نام داشت، منجر به برانگیخته شدن احساسات معترضین علیه دولت ترکیه شده و موجی از اعتراضات جدید علیه آنکارا در مارس سال 2014 شکل گرفت.

رجب طیب اردوغان که در آن زمان نخست وزیر وقت ترکیه بود، طی اظهار نظری جنجالی در خصوص پرونده قتل این نوجوان، گفت که وی از عناصر تروریستی بوده و پلیس راه دیگری برای درگیری و مواجهه با وی نداشته است.

اما اکنون، دادگاهی در استانبول، افسر پلیس مذکور را به قتل غیر عمد محکوم کرده و به جز مجازات حبس، حکمی مبنی بر ممنوع الخروج بودن وی از خاک ترکیه را صادر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محکومیت افسر پلیس ترکیه به تحمل 17 سال حبس به جرم قتل یک نوجوان

محکومیت افسر پلیس ترکیه به تحمل 17 سال حبس به جرم قتل یک نوجوان