مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 13:002021-06-19سياسي

عقب گرد عمر مفید ساختمانها از 32 به 26 سال


بنا به گفته رییس آزمایشگاه فنی و مکانیک، عمر مفید ساختمانها از حدود 32 سال به 26سال کاهش یافته که از دلایل مختلفی همچون مصالح غیراستاندارد، روشهای اجرای نادرست، - بنا به گفته رییس آزمایشگاه فنی و مکانیک، عمر مفید ساختمانها از حدود 32 سال به 26سال کاهش یافته که از دلایل مختلفی همچون مصالح غیراستاندارد، روشهای اجرای نادرست، طراحی نامناسب و نبود نظارت صحیح نشأت می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عمر مفید ساختمان ها در ایران عقب گرد کرده است.

احمد خرم ـ رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ـ همواره خاطرنشان می کند که حدود 50 سال قبل عمر مفید ساختمانها در ایران 30 سال بود که با کشور آمریکا در این زمینه برابری می کرد.

حالا آمریکایی ها این عدد را به بالای 100 سال رسانده اند.

اما در ایران و آنطور که رییس هیات مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می گوید عمر مفید ساختمانی که حدود 32 سال بود در سالهای گذشته به حدود 26 سال رسیده است.

با وجود آنکه دانش مهندسان ایرانی ارتقا یافته و بعضا از تکنولوژی روز بهره گرفته می شود، کارشناسان دلایل مختلفی را برای افت استحکام و ایمنی ساختمانها در ایران نام می برند که از آن جمله می توان به عدم به کارگیری مجریان ذی صلاح، سنتی بودن فرآیند ساخت، دخالت بهره برداران در نحوه احداث، پایین بودن استاندارد مصالح ساختمانی، طراح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب گرد عمر مفید ساختمانها از 32 به 26 سال

عقب گرد عمر مفید ساختمانها از 32 به 26 سال