مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 04:252021-06-20اقتصادي

رنگ شادی کودکانه را به شهرها نپاشیده ایم


کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری گفت: در شهرهای فعلی، کودکان با فضاهای شهری غریبه هستند و آنها حتی محیط پر استرسی را جهت عبور از خیابان ها تحمل می کنند.

- ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری گفت: در شهرهای فعلی، کودکان با فضاهای شهری غریبه هستند و آنها حتی محیط پر استرسی را جهت عبور از خیابان ها تحمل می کنند.

فرزانه نصراصفهانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از 4 میلیارد جمعیت فعلی کره زمین، تقریبا یک سوم شهرنشینان را کودکان تشکیل می دهند و تخمین زده می شود که تا سال 2050، تقریبا 70 درصد از کودکان جهان ساکن مناطق شهری خواهند بود؛ بنابراین توجه جدی به شهر دوستدار کودک ضروری است.

وی افزود: مفهوم شهر دوستدار کودک به این معنی است که دولتمردان چگونه این شهرها را بر اساس علایق کودکان اداره می کنند و نیز به شهرهایی گفته می شود که در آنها حقوق اساسی کودکان مانند سلامت، حمل و نقل، آموزش و فرهنگ رعایت می شود؛ بر این اساس کودکان به عنوان شهروندانی تعریف شده اند که حقوقی دارند و حق دارند نظراتشان را ابراز کنند.

کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری با بیان اینکه یک شهر دوستدار کودک تنها یک شهر خوب برای کودکان نیست، بلکه شهری است که به وسیله کودکان ساخته می شود، تصریح کرد: تغییرات گسترده از جمله صنعتی شدن،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنگ شادی کودکانه را به شهرها نپاشیده ایم

رنگ شادی کودکانه را به شهرها نپاشیده ایم