مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 04:552021-06-20اجتماعي

استقرار هوای گرم و خشک در گلستان/افزایش خطر آتش سوزی جنگل ها


رییس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی گلستان از افزایش دما در استان خبرداد و گفت: این امر احتمال حریق در جنگل ها را افزایش می دهد.

- محمود محمدقلی پور در گفتگو با اظهارکرد: سامانه تابستانه در خاورمیانه مستقر شده و در حال توسعه به عرض های بالاتر تا دریای خزر است و این امر باعث می شود که جو نسبتاً آرامی را تا آخر هفته در استان شاهد باشیم.

رییس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی گلستان افزود: این سامانه تابستانه اجازه ورود امواج ناپایدار از سمت غرب را نداده لذا سبب می شود دمای هوا در کل کشور و در گلستان حالت تابستانه داشته باشد.

طبق گفته وی این هوای گرم و خشک تا آخر هفته در منطقه ماندگار است.

محمدقلی پور اضافه کرد: امروز نسبت به روز گذشته چهار درجه افزایش دما خواهیم داشت و دمای حداکثر استان به بیش از 40 درجه می رسد.

رییس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی گلستان گفت: در گرم ترین ساعات امروز (یکشنبه) در مناطق شرقی گنبدکاووس و اینچه برون دمای هوا 42 درجه سانتیگراد را تجربه خواهند کرد و دمای گرگان هم از مرز 40 درجه عبور می کند.

وی بیان کرد: در طول استقرار این سامانه در ساعات بعدازظهر و عصر و وزش باد محلی باعث ایجاد گرد و غبار در سطح استان خواهد شد و استان تحت تأثیر عوامل محلی قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار هوای گرم و خشک در گلستان/افزایش خطر آتش سوزی جنگل ها

استقرار هوای گرم و خشک در گلستان/افزایش خطر آتش سوزی جنگل ها