مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 05:352021-06-20سياسي

حضور در نمایشگاه کتاب بغداد و ترسیم افق تازه برای تعاملات فرهنگی


حضور جمهوری اسلامی ایران در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد، افق جدیدی برای تعاملات فرهنگی و علمی در تمام عرصه ها ترسیم می کند.

- ، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، آیین رونمایی از ترجمه عربی کتاب از گذشته ادبی ایران با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد اسدی موحد (مدیرعامل انتشارات بین المللی الهدی)، علی اکبر شیروانی (مدیر انتشارات سوره مهر، نویسنده و پژوهشگر) و تعدادی از علاقه مندان در بیست ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد برگزار شد.

در ابتدای این آیین، علی اکبر شیروانی ضمن اشاره به تاثیر دو زبان فارسی و عربی برهمدیگر، عبدالحسین زرین کوب را یکی از برترین ادیبان و پژوهشگران معاصر دانست و گفت: این ویژگی های زرین کوب در کتاب از گذشته ادبی ایران نیز وجود دارد.

اهمیت این کتاب که متأسفانه با تأخیر به زبان عربی ترجمه شده، پرداختن به تأثیر و تأثر زبان فارسی و عربی در بخش های مختلف آن است.

مدیر انتشارات سوره مهر در ادامه گفت: دو نظریه عمومی و کلیشه ای درباره هم جواری زبان فارسی و زبان عربی وجود دارد که یکی زبان فارسی را ملهم از زبان عربی و دیگری زبان عربی را باردار زبان فارسی می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور در نمایشگاه کتاب بغداد و ترسیم افق تازه برای تعاملات فرهنگی

حضور در نمایشگاه کتاب بغداد و ترسیم افق تازه برای تعاملات فرهنگی