مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 06:302021-06-20سياسي

کارگاه «یک قرن هنرهای تجسمی ایران» برگزار می شود


تاریخی«یک قرن هنرهای تجسمی ایران» تابستان 1400 برگزار می شود.

- به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری هنر فردا ، کارگاه یک قرن هنرهای تجسمی ایران قرار است در 40 جلسه به بررسی تجربه ها، جریان ها و چهره های شاخص یک قرن هنرهای تجسمی ایران بپردازد.

در دوره اول که مشتمل بر 10 جلسه خواهد بود، علیرضا سمیع آذر، محمود افتخاری، محمدرضا مریدی، علی اصغر میرزایی مهر و حسن موریزی نژاد، نگاهی به تحولات هنر ایران در سده چهاردهم خواهند داشت.

شرکت کنندگان در دوره اول، ابتدا نگاهی تحلیلی به زمینه های اجتماعی و نهادی مؤثر بر هنر ایران از اواخر دوره قاجار تا حال حاضر خواهند داشت و در ادامه مباحثی چون فرازها و فرودهای هنر ایران در سده چهاردهم، جریان هنر سیاسی در ایران و ایدئولوژیک شدن هنر در بستر تحولات انقلاب و سال های جنگ، هنر دوره قاجار و هنرمندان آن، مکتب کمال الملک، مدرسه صنایع مستظرفه و هنرمندان آن، مکتب نگارگری جدید، مدرسه صنایع قدیمه و هنرمندان آن، ورود مدرنیسم به ایران و جریان سقاخانه ارائه خواهد شد.

در دوره های دوم، سوم و چهارم نیز مباحثی چون هنرمندان جریان سقاخانه، پیشگامان نقاشی-خط، موج نقاشی- خط بعد از انقلاب، طبیعت گرایی در نقاشی نوگرای ایران، جهان اشیا و طبیعت بی جان، رئالیسم و رئالیسم سوسیالیستی و اکسپرسیونیسم، پیشگامان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگاه «یک قرن هنرهای تجسمی ایران» برگزار می شود

کارگاه «یک قرن هنرهای تجسمی ایران» برگزار می شود