مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 07:252021-06-20سياسي

تفکر دکتر علی شریعتی؛ از چند رشته ای تا میان رشته ای


میان رشته ای زمانی می تواند یک مزیت نسبی محسوب شود که نسبت تعیین یافته ای با امکانات معرفتی و علمی در یک جامعه برقرار کند و بخشی از این امکانات در ایران معاصر میراث روشنفکری دینی ماست که با نظر به پدیده میان رشته ای می تواند مورد بهره برداری علمی، - ایسنا/خراسان رضوی میان رشته ای زمانی می تواند یک مزیت نسبی محسوب شود که نسبت تعیین یافته ای با امکانات معرفتی و علمی در یک جامعه برقرار کند و بخشی از این امکانات در ایران معاصر میراث روشنفکری دینی ماست که با نظر به پدیده میان رشته ای می تواند مورد بهره برداری علمی، روش شناسی و تا حدودی سیاست گذاری دانشگاهی قرار بگیرد.

  براساس این پژوهش، میراث روشنفکری علی شریعتی به مثابه موردی که از حیث زبان، قدرت نظری و اقبال دانشجویان در فضای فکری ما غیرقابل انکار است، واجد زمینه های تفکر چندرشته ای و میان رشته ای است.

از این نظر، شریعتی با احاطه علمی چندرشته ای موضوعاتی مانند انسان، تاریخ، سرزمین و هویت را که صرفا با یک رشته، تبیین بسنده ای از آن ها به دست نمی آید، به بحث و تفکر میان رشته ای می گذارد.

محققان در پژوهشی با عنوان تفکر دکتر علی شریعتی؛ از چند رشته ای تا میان رشته ای آورده اند، کانون تفکر میان رشته ای شریعتی را می توان در مفهوم ثابت ـ متغیر به بحث گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفکر دکتر علی شریعتی؛ از چند رشته ای تا میان رشته ای

تفکر دکتر علی شریعتی؛ از چند رشته ای تا میان رشته ای