مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 07:302021-06-20سياسي

درخواست محمدکاظم کاظمی برای حل مسائل مهاجران افغانستانی در دولت آینده


محمدکاظم کاظمی با اشاره به مشکلات همیشگی افغانستانی های مهاجر ساکن ایران خواستار توجه اصولی به مسائل مهاجران در دولت جدید ایران شد.

- ایسنا/خراسان رضوی محمدکاظم کاظمی با اشاره به مشکلات همیشگی افغانستانی های مهاجر ساکن ایران خواستار توجه اصولی به مسائل مهاجران در دولت جدید ایران شد.

این شاعر و پژوهشگر مطرح افغانستانی مقیم مشهد در یادداشتی تحت عنوان دولت جدید و امیدواری های همیشه آورده است: ما مهاجران در ایران هیچ گاه حق رأی دادن نداشته ایم، اما من از سال 64 تاکنون نظاره گر و دنبال کننده تحولات سیاسی ایران بوده ام.

حتی قبل از آن، ما در بهمن 1357 هم در کابل جریان پیروزی انقلاب اسلامی را از رادیو دنبال می کردیم.

بگذارید جلوتر بروم، من در سال های قبل از انقلاب دوره مجله خواندنی ها را می خواندم که مربوط به عصر مصدق و ملی شدن نفت بود و پس از 20 سال گذشتن از زمان انتشار خود، به دست من رسیده بود.

پس حق دارم خوشحال باشم که این انتخابات هم در ایران به سلامتی برگزار شد و آرزو کنم که روزی در کشور ما نیز انتقال قدرت حداقل به همین ملایمت باشد.

در افغانستان البته بر روی کاغذ، همه چیز بهتر از ایران به نظر می رسد؛ آزادی های مدنی بیشتر است، رسانه ها آزادترند، اشخاص با آزادی عمل بهتری می توانند نامزد شوند و رقابت کنند، اما در پشت این همه آزادی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست محمدکاظم کاظمی برای حل مسائل مهاجران افغانستانی در دولت آینده

درخواست محمدکاظم کاظمی برای حل مسائل مهاجران افغانستانی در دولت آینده