مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 12:402021-06-20فرهنگي

آغاز عملیات مرمت تزیینات کاروانسرای گمرک بازار کاشان


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از آغاز عملیات اجرایی مرمت تزیینات کاروانسرای گمرک بازار بزرگ کاشان خبر داد.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از آغاز عملیات اجرایی مرمت تزیینات کاروانسرای گمرک بازار بزرگ کاشان خبر داد.

مهران سرمدیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کاروانسرای گمرک یا شریف خان یکی از آثار ارزشمند مجموعه تاریخی بازار شهر کاشان است که پیشینه آن از نظر معماری و تزیینات وابسته شامل گچبری، کاشیکاری، آجرکاری و نقاشی به دوره صفویه تا قاجار می رسد.

وی افزود: این کاروانسرا به صورت گودال باغچه است که با سه طبقه در زمینی به مساحت تقریبی دو هزار متر مربع در امتداد راسته اصلی بازار کاشان ساخته شده است و به میدان سنگ متصل می شود و به شماره 3626 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، تصریح کرد: ساخت کاروانسرای گمرک را به یکی از دولتمردان متمول کاشان به نام شریف خان نسبت داده اند و گویا تا اواخر دوره صفویه با عنوان سرای شریف خان شهرت داشته و پس از آن به جهت خرید و فروش فرش به عنوان کاروانسرای گمرک نام گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات مرمت تزیینات کاروانسرای گمرک بازار کاشان

آغاز عملیات مرمت تزیینات کاروانسرای گمرک بازار کاشان