مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 08:252021-06-21سياسي

زکات؛ صدقه ای خالصانه همراه با تزکیه نفس انسان ها


استادیار الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی با اشاره به موارد استفاده واژه «زکات» در سایر ادیان، گفت: زکات ، در واقع لزوم توجه به خوشرویی با مردم و روابط اجتماعی جامعه را بیان می کند.

- ایسنا/خراسان رضوی استادیار الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی با اشاره به موارد استفاده واژه زکات در سایر ادیان، گفت: زکات ، در واقع لزوم توجه به خوشرویی با مردم و روابط اجتماعی جامعه را بیان می کند.

علی رضا آزاد در کانال خود در فضای مجازی در خصوص تفسیر واژه زکات در آیات قرآن و روایات پیامبران و ائمه معصومین، اظهار کرد: در آیه 55 سوره مریم به نقل از حضرت اسماعیل آمده است که وَکَانَ یَأْمُرُ أَهْلَهُ بِالصَّلَاهِ وَالزَّکَاهِ وَکَانَ عِنْدَ رَبِّهِ مَرْضِیًّا لذا بر اساس این آیه می توان متوجه شد که حضرت اسماعیل نیز خانواده و قبیله خود را به صلاه و زکات دعوت می کرده است.

بنابراین این اعمال در زمان پیامبران دیگر نیز مورد تأکید بوده و در آیات قرآن تأسیس نشده است.

در آیه 5 سوره بینه نیز در خصوص کلیت اهل کتاب بیان شده است که وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِیَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ حُنَفَاءَ وَیُقِیمُوا الصَّلَاهَ وَیُؤْتُوا الزَّکَاهَ ۚ وَذَٰلِکَ دِینُ الْقَیِّمَهِ به این معنا که کتب آسمانی امر نشده بودند، مگر به این دلیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زکات؛ صدقه ای خالصانه همراه با تزکیه نفس انسان ها

زکات؛ صدقه ای خالصانه همراه با تزکیه نفس انسان ها