مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 05:052021-06-22سياسي

تاخیر 3 ساله در اجرای قانون چک/ مشکل صدور چک ضمانت جدی است


کمیسیون اصل نود در گزارشی اعلام کرد: نادیده انگاشتن کارکرد تضمین چک، در قانون جدید، منجر به اختلالات و معضلات جدی برای کسب و کارها و مردم در تامین مالی و اخذ تسهیلات خواهد شد.

- ، در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون اصل نودم(90) قانون اساسی در مورد اجرای قانون اصلاح قانون چک به شرح زیر قرائت شد: بررسی نحوه اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک مقدمه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در راستای وظایف و اختیارات نظارتی خود مبنی بر رسیدگی به شکایت از طرز کار دستگاه ها و با توجه به شکایات واصله پیرامون عدم اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک ، عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیرامون اجرای قانون مذکور را در دستور کار خود قرار داد.

طبق آمارهای رسمی بانک مرکزی پیش از اصلاح قانون مذکور در سال 1397، حدود 17 میلیون فقره چک به ارزش بیش از 160 هزار میلیارد تومان در سال 1396 برگشت خورده بود که معادل بیش از 23 درصد از ارزش چک های صادره بوده است.

حجم بالای چک های برگشتی علاوه بر از رونق انداختن کسب و کارها، منجر به افزایش پرونده های ورودی به قوه قضاییه نیز شده بود تا جایی که در این سال رتبه دوم پرونده های حقوقی به موضوع مطالبه وجه چک اختصاص داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاخیر 3 ساله در اجرای قانون چک/ مشکل صدور چک ضمانت جدی است

تاخیر 3 ساله در اجرای قانون چک/ مشکل صدور چک ضمانت جدی است