مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 11:052021-06-22اقتصادي

ایران از لحاظ مصرف آب در دنیا رتبه اول را دارد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: اگر 20 سال هم مثل سه سال گذشته بارش داشته باشیم باز هم کسری آبخوان ها جبران نمی شود چون روز به روز شاهد افزایش جمعیت و در نتیجه افزایش میزان مصرف آب هستیم.

- ایسنا/البرز مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: اگر 20 سال هم مثل سه سال گذشته بارش داشته باشیم باز هم کسری آبخوان ها جبران نمی شود چون روز به روز شاهد افزایش جمعیت و در نتیجه افزایش میزان مصرف آب هستیم.

داوود نجفیان در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه یکم تیر ماه که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب (یکم تا هفتم تیرماه) برگزارشد، اظهار کرد: ایران در شرایط آبی بحرانی قرار دارد و باید گفت ظرفیت های آبی کشور نه تنها مصرف شده بلکه منابع مورد نیاز برای نسل های آینده هم پیش خور شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: گذشتگان با توجه به شرایط اقلیمی ایران در مصرف آب به ویژگی های اکولوژیک منطقه خود توجه می کردند ولی حرص و ولع چند دهه گذشته باعث شده ظرفیت آبی نسل های بعد هم استفاده شود.

وی توضیح داد: دیگر امروز مجالی برای اجرای پروژه های جدیدی مثل احداث سد نمانده و آنچه می توان انجام داد این است که اجازه ندهیم ظرفیت آبی موجود از این کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه 11 میلیارد متر مکعب بیلان منفی مصرف آب در کشور گزارش شده و این به آن معناست که ما نه ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران از لحاظ مصرف آب در دنیا رتبه اول را دارد

ایران از لحاظ مصرف آب در دنیا رتبه اول را دارد