مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 12:352021-06-22اقتصادي

اصلاح درختان بادام زودگل باغستان سنتی قزوین


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از آغاز اجرای طرح اصلاح درختان بادام زودگل باغستان سنتی از طریق پیوند جوانه ارقام دیرگل و پربازده خبر داد.

- ایسنا/قزوین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از آغاز اجرای طرح اصلاح درختان بادام زودگل باغستان سنتی از طریق پیوند جوانه ارقام دیرگل و پربازده خبر داد.

سعید صالحی اظهار کرد: به منظور کنترل سرمازدگی دیررس بهاره که همه ساله بخش قابل توجهی از محصول خشکباری با ارزش مجموعه باغستان سنتی را دچار خسارت سنگین می کند، عملیات اصلاح 1000 اصله درخت بادام زود گل از طریق سرشاخه کاری ارقام دیرگل و پربازده بادام انجام شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، وی افزود: این طرح با شناسایی متقاضیان توسط سازمان باغستان سنتی قزوین و از محل اعتبارات تملک دارایی انجام شد.

صالحی در خصوص نوع ارقام به کار گرفته شده در این طرح خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح از پیوندک ارقام شکوفه و سهند مقاوم به سرما استفاده شد که از باغ کلکسیونی که در سال های گذشته به همت کارشناسان باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در یکی از باغات اراضی حمیدآباد از توابع این شهرستان احداث شده بود، تهیه شدند.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح درختان بادام زودگل باغستان سنتی قزوین

اصلاح درختان بادام زودگل باغستان سنتی قزوین