مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 03:102021-06-22بين الملل

چین عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان را محکوم کرد


پکن عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان را بیانگر اراده آمریکا در ایجاد تنش و برهم زدن اوضاع امنیتی منطقه عنوان و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چین امروز چهارشنبه در پی عبور مجدد یک کشتی جنگی آمریکایی از آبراه حساس بین تایوان و چین، از آمریکا به عنوان بزرگترین خطرآفرین امنیتی منطقه یاد و این حرکت را به شدت محکوم کرد.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا روز سه شنبه مدعی شده بود که ناوشکن یو اس اس کورتیس ویلبر با قابلیت شلیک موشک های هدایت شونده؛ عبوری عادی و معمول از تنگه تایوان مطابق با قوانین بین المللی انجام داده است.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در ادامه ادعاهای واهی جهت توجیه حضور در این منطقه و عبور از تنگه تایوان ادامه داد: عبور این کشتی جنگی از داخل تنگه تایوان نشانگر تعهد آمریکا به سیاست ایندوپاسیفیک آزاد و بدون قید و شرط است .

در همین راستا، فرماندهی پهنه شرقی ارتش آزادی بخش خلق چین اعلام کرد که نیروهای تحت امرش عبور این کشتی را از این تنگه تحت نظر داشته و به آن هشدار داده اند.

ارتش چین همچنین افزود: طرف آمریکایی به عمد در حال به کاربستن حقه های همیشگی و ایجاد دردسر و تنش و مختل کردن اوضاع در تنگه تایوان است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان را محکوم کرد

چین عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان را محکوم کرد